sunnuntai 17. elokuuta 2014

Suutari, räätäli...


"...pikipöksy, pietari.. Joo joo tiedän sen lorun, mutta nyt kerron teille kuinka haastava uusi unelma-ammattini, hevosten kengitys on."

"Meillä kävi torstaina hevosten kengittäjä ja innostuin siitä kovasti. Opiskelinkin siinä sitten samalla, että mitä kengityksessä kannattaa ja pitää ottaa huomioon..."

"Oikean kokoinen kenkä on kaiken a ja o. Mitä luulette, onko tuo Eemelin kenkä minulle sopiva?"

"No niin ihminen, laitappas nyt se kenkä mun jalkaan, niin näytän kuinka sopiva kenkä löydetään!"

"Tuota noin... Öh, tämä kenkä on hiukan liian iso ja ei oikein sovi muotoilunsa puolestakaan minun suuren suureen jalkaan... Kokeillaan Sónatan kenkää!"

"Ai tämä on kokoa 4x0, luultavasti liian pieni siis..."

"Arvioin tämän hiukan väärin... Jos Sónatan kenkä on kokoa 4x0 on minulle oltava kenkä kokoa 15x0! Myydäänköhän niin pieniä kenkiä agrimarketissa? Tykkään niin paljon tästä mallista, että haluaisin itsellenikin tälläiset..."

"Mikä tuo on? Ai, Misu täällä taas haaveilee hevosten kengistä ja kengittäjän urasta..."

"Minun mielestä Misun kannattaisi vaihtaa ura suunnitelmaa, meidän kengittäjä on todella pätevä, toisin kuin Misu... Joten Misu, jatka vain hiirten metsästystä ja jätä kengitykset sellaisille jotka sen homman osaa!"

"Hihiihi... Nyt se Misu lähti roudaamaan niitä kenkiä pois... Hyvä että jaksaa nostaa ne!" :D

"En minä olisi mitään kenkiä halunnutkaan... Onhan minulla nämä kauniimpaakin kauniimmat sukat tassuissani!"

2 kommenttia:

  1. Voi, Misun on kyllä hyvä sipsutella sukkasillaan, kun on niin nätit valkoiset tassunpäät! <3 Luulenpa, että uudenvuodentinakengätkin olisivat liian isot ja hölskyisivät ikävästi hiirimetsällä. Kylläpä Misseä nauratti kovasti! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Misu ottaa kehut sukkasistaan kehräten vastaan! Voi olla, että ei niin pieniä hevosenkenkiä löydy jotka sopisivat Misulle, mutta mihin se niitä tarvitseekaan. Kunhan se vain itse ymmärtäisi sen... :)

      Poista

Jätäthän edes lyhyen kommentin? Se on minulle valtava kiitos jokaisen postauksen kirjoittamisesta! :)