lauantai 4. kesäkuuta 2016

Pullea pantteri ja naurava tapiiri

Oikealla näette nuttunsa (taas) rikkoneen Islantilaisen tapiirin ja vasemmalla harvinaisen kiiltäväkarvaisen pantterin...
 Epäilen vahvasti, ettei meidän heppatarhassa laidunnakkaan enää kaksi tavallista pollea, vaan hyvin pyöreän vatsan omaava pantteri ja todella naurvainen ja toisinaan kuran peitossa oleva tapiiri. Nämä otukset kalusivat omenatarhan tyhjäksi ja ne siirrettiin kasvattamaan mahaansa voikukkapellon puolelle.
"Mitä, minäkö muka pantteri? Ehei, olen vain Eemeli, ihan kuin aina ennenkin, samat metkut ja kaikki..." 

"Noh, on minulla hiukan tuollaista täplikkyyttä näkyvissä tuossa masun päällä, mutta ei kai se minusta vielä pantteria tee?"
 Tänään oli koulun kevätjuhla, ja käteeni sain 8.luokan todistuksen esniv uonna sitten peruskoulun päättötodistus! Mietitte varmaan, miksi mainitsin asiasta tässä postauksessa? No, kevätjuhlasta kotipihaan ajaessamme katsoin näkyykö heppoja tarhassaan. Kyllähän ne näkyivät, mutta eräs nimeltä mainitsematon pantterikuosinen otus oli ihan väärällä puolen aitaa... Kevätjuhlamekko lensi nopeasti kaappiin ja lököshortist jalkaan ja ei muuta kun karkulaista metsästämään! Huusin Eemelille pihalta että nyt olet kyllä vähän väärässä paikassa, ja herra näytti kovin nololta. Availin porttia, että saisin karanneen pantterin sujuvasti oikealle puolelle aitaa. Kun lähdin kävelemään ruunaa kohti, lähtikin se niin nöyränä ravaamaan kohti että ei tarvinnut mennä lähellekkään. Helposti antoi kiinni, eikä sille kyllä voinut olla vihainen.... Tästä se kesä alkaa, heppojen karkailut kuuluu perinteisesti siihen... ;)
"Hih, oli se ruoho vähän vihreämpää tuolla toisella puolen."

"Minua ei saisi menemään tuon hurjan valkoisen nauhan yli ihan helpolla, ja olipahan tuo omistaja vähän iloisempi, kun minä oli oikealla puolella."

"Ai väittääkö se minua tapiiriksi siellä blogissa? Ja Eemeliä pantteriksi?"

"Hahhahhah...!! Tuo oli ihan paras juttu, pantteri..! Mistäköhän se sen tapiirin minulle keksi...?"

"Älä pilkkaa Sónata, vaan keskity syömään sen nauramisen sijaan! Nythän on kesä, eli paras aika syödä!"


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän edes lyhyen kommentin? Se on minulle valtava kiitos jokaisen postauksen kirjoittamisesta! :)